Elektronsko podnošenje zahteva za privremeni boravak

Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook

Od 01.04.2021. godine počinje primena Pravilnika o bližim uslovima za podnošenje zahteva za odobrenje privremenog boravka elektronskim putem koje je donet 30.12.2020. godine (u daljem tekstu: „Pravilnik“).

Najznačajnija novina koju Pravilnik donosi rezultiraće time da će stranci, tokom postupka za odobrenje, odnosno produženje privremenog boravka (u daljem tekstu: „Zahtev“) biti dužni da u Upravu za strance lično dođu jednom, umesto dva puta, koliko su obavezni po trenutnim pravilima.

Tako, za razliku od dosadašnjeg rešenja, po kojem je stranac morao lično, neposrednim putem da podnese neophodnu dokumentaciju za odobrenje i produženje privremenog boravka, počev od 1. aprila 2021. godine, strancima će biti omogućeno da Zahtev podnesu i elektronskim putem, kako iz Republike Srbije, tako i iz inostranstva.

Postupak podnošenja Zahteva se obavlja preko portala eUprava. Naime, nakon što se stranac registruje na portalu, podnosi zahtev u okviru usluge na domenu pod nazivom „Livinginserbia“. Nakon podnošenja zahteva, podnosilac dobija dalja uputstva za postupanje i obaveštava se o toku postupka.

Ako su uslovi za odobrenje privremenog boravka ispunjeni, podnosilac se putem portala eUprava obaveštava o terminu gde je obavezno njegovo lično prisustvo radi dobijanja nalepnice o odobrenom privremenom boravku. Ukoliko uslovi nisu ispunjeni, podnosiocu se preko portala eUprava dostavlja rešenje o odbijanju odnosno odbacivanju Zahteva.

 

Odricanje od odgovornosti: Tekst u prilogu šalje se kao opšte uputstvo i ne predstavlja pravni savet.
Copyright Cvetkovic, Skoko & Jovicic 2021.